Friday, March 28, 2003

Terlalu banyak perkara yang ingin diluahkan ke dalam catatan ini. Adakah masa mengizinkannya.

Pagi ini aku tertidur lagi di depan tv semasa al-Jazeera melaporkan keadaan terkini di Iraq. Ita kejutkan aku walau mulutnya muncung. Sempat aku bermimpi dan aku ingat mimpinya.
“Aku terasa cemas berada di sebelah Ita yang memandu kereta. Tiba-tiba Ita memasuki jalan yang salah. Menyonsang arah. Aku memberi isyarat tanpa kata-kata dalam nada keras kepada Ita supaya dia berhenti di tepi jalan. Dan dia berhenti. Aku mengambil alih tempat pemandu tanpa soal dan memandu terus. Peliknya beberapa ketika baru aku perasan bahawa keretaku, gearnya automatik dan aku tidak perlu menukar-nukar gear semasa memandu.

Kemudian tiba-tiba aku dikejutkan dengan kedatangan empat orang perempuan yang memperkenalkan diri mereka sebagai Mawaddah. Aku jadi kurang selesa tetapi terlalu gembira. Entah mengapa mereka datang. Tiba Tiba!…..”

Ita kejutkan aku…..

Tafsiran : :

Semalam aku memang terasa kurang senang kerana Ita dah dua hari balik lambat dari pejabat. Pukul 7 baru sampai ke rumah. Dan semalam juga aku rasa kecewa kerana aku tak ada kenderaan untuk balik rumah untuk angkat baju sebab hari dan hujan. Habis basah baju yang banyak itu. Walaupun mekja tinggalkan kereta Iswara Aeroback mannual dia kat rumah. Aku pergi kerja tumpang Mahzan. Dan semalam aku marahkan Ita kerana satu insiden yang kecil ‘maafkan aku’.

Dua hari lepas aku terdengar bicara kumpulan Mawaddah di IKIM.fm dan diberitahu harga kasetnya hanya RM8 ringgit. Lewat singgah di warta pada hari yang sama, aku mencari kaset itu tetapi kecewa apabila diminta RM14 untuk kaset itu. Tiada tanda harga seperti yang biasa ditampal pada kaset-kaset lain. Rasa kecewa dan sedikit bengang.

No comments: