Friday, March 14, 2003

Hari ini tak ada meeting. Tapi kena siapkan banyak kerja. Hari Isnin ni adalah hari pendaftaran pelajar baru bagi kemasukan Mac 2003. Macam biasa aku kena uruskan program orientasi untuk pelajar baru. Biasanya Kak Mala banyak membantu aku tetapi kali tidak kerana sedang dalam cuti bersalin. Kali ini Kak Kamariah dan Kak Salwa yang banyak membantu. Program kali ini ada sedikit perubahan. Aku permudahkan beberapa acara. Semuanya aku yang buat. Dah semuanya last minute punya kerja.

Tadi ada dua orang daripada group yang tak dtg semlm datang. Sesi kaunseling selama lebih kurang sejam. Aku yang banyak bercakap sebab biasanya di awal sesi, pelajar baru nak biasakan diri dengan keadaan.

Berita besar! Tabung untuk program MLVK telah dibekukan oleh kerajaan. Memberi kesan lansung kepada kolej. Kemasukan baru ditangguhkan. Projek ubahsuai pun ditangguhkan. Kira-kiranya dah banyak jugak yang telah dibelanjakan untuk projek tersebut untuk penyediaan infrastruktur. Tunggu dan lihat. Mr. Tan kata ini masalahnya. Dia akan uruskan.

Minggu depan bos mintak aku gantikannya untuk menghadiri Majlis perasmian Karnival Pendidikan Mara di PWTC. Hari Jumaat depan. Hari Sabtu dan Ahad berikutnya pun aku akan bertugas. Pagi sampai petang. Boleh claim overtime.

Hantar borang claim insurance untuk bil hospital Ita tempohari. Kena tulis surat lampiran kerana hantar lambat. Bukan tak nak hantar cepat tetapi baru minggu lepas aku baru berjaya settlekan bil hospital yang berjumlah ribu-ribu lemon itu. Harap-harap tak de masalah lagi sebab kami memang perlukan duit itu. Untuk menguruskan pembelian 'home theatre' aku. Hehehe. Just kidding. Tapi kan aku nak beli jugak ni. Dah plan nak pegi kat Jalan Pasar dgn Mahzan nanti. Nak beli yg kecik je. Budget RM300 je.

Duit tu aku nak buat bayar muka beli motor sebijik. Aku patah kaki sekarang ni sebab Ita bawak kete. Nak balik umah ni haaa kena tumpang orang. Segan jugak. Nak beli moto pe yea.. Dulu aku pakai motor RXZ masa belajar dulu. La ni ni dah tua tua.. takkan nak pakai Rxz jugak. Mungkin karisma atau kriss lah. Yang paling murah tapi best..

No comments: