Friday, April 04, 2003

Pagi ini ada kejutan buat aku. Panggilan daripada Malaysia Hari Ini. Rupa-rupanya si Mahzan yang menghantar email kepada MHI untuk segmen sapa menyapa. Topik yang dibicarakan ialah tentang pertemuanku dengan Ita di alam siber. Jam tujuh lebih itu aku sedang menonton siaran berita al-Jazeera. Mungkin kerana suasana yang masih pagi itu, memoriku agak kurang cekap. Tarikh-tarikh penting kuberikan kurang tepat. Aku kenal Ita pada hujung 1997 semasa di tahun akhir pengajian. Ita pulang ke Malaysia pada bulan Disember 1997. Selepas beberapa bulan berbicara di internet. Tahun 1999 kami berkahwin dan tahun 2000 Luqman lahir ke dunia.

Segmen selama 5 minit itu sudah cukup memberikan ku 'glamer' apabila rakan-rakan sekerja menegur dengan galak. Telefon pun sentiasa berdering. "Eh tadi ko masuk MHI eh? Hmm.. dulu aku pernah juga merasa glamer. Tapi lebih sikit dari kali ini sebab dulu aku pernah muncul beberapa kali dalam TV3 jugak. Semua orang kampung tegur aku. Sedara mara jauh dekat pun telefon. Rancangan Kuiz Yang Arif. Aku masuk peringkat akhir dan disiarkan secara lansung pada hari Ahad di TV3. Kalau tak silap aku pada bulan oktober 1997. Aku tak ingat samada aku dah kenal Ita ke belum pada masa tu. Tetapi yang aku ingat, aku hadiahkan kepada Ita cenderamata Kuiz Yang Arif yang merupakan sebuah Jam Pasir yang cantik. Sekarang ini masih ada di rumah. Oh ya.. aku lupa bak beritahu.. di peringkat akhir tu kumpulan aku berjaya memenanginya. Hadiah RM9000 dan Tiket mengerjakan umrah.

Duitnya aku dah dapat tetapi tiket umrah sampai sekarang tak dapat-dapat. Mungkin sebab masa itu aku baru bekerja dan alamat tidak tetap. Mungkin suratnya sampai di mana-mana tetapi tidak sampai ke tanganku. Aku ingat penajanya pada masa itu ialah Pustaka Darul Fikir. Sayang yea.. tiket umrah mahal jugak tu.


No comments: