Saturday, April 19, 2003

Busu kemalangan motor semalam. Kerana mengelakkan sebuah lori, lalu terbabas dan jatuh. 'shoulder joint' dia lari dan diberi cuti dua minggu. Sekarang ini ada dekat rumah Kak Zimah di Kulai. Semua adik beradik Ita dah sampai ke sana termasuk Abg Ani yang datang dari Parit Sulong. Dia dah beli kereta. Kereta kancil. Kalau ikutkan aku, balik ajalah, tetapi memandangkan Ita kerja pulak hari ni dan aku ada perkara penting pada hari Isnin ini. Hmmm... kena check akaun dulu sebenarnya ni. Duit minyak dgn tol lebih kurang mahalnya. Pergi balik mahu RM100 lebih jugak tu. Tengoklah nanti, terpulang pada Ita. Kalau dia nak pergi. Aku bawak je. Adik beradik Ita memang rapat antara satu sama lain sebab mereka ada mereka sahaja. Mak dan Abah telah kembali sedikit masa dulu.

Aku di sini terpaksa membantu pelajar dalam menyiapkan Bulletin Majlis Perwakilan Pelajar edisi ketiga. Walaupun aku bagi diaorg program microsoft publisher, masih sukar untuk mereka kuasai. Belum lagi adobe pagemaker tu. Banyak betul perlu dibantu, jika tidak akan terbantutlah proses penerbitannya. Ini pun dan agak terlewat daripada jangkaan. Menambahkan lagi cabarannya ialah program publisher buat hal pulak kat pc kat rumah aku. Baru buat sikit, dia keluar error. Terus hilang. Kena buat balik. Mungkin ada kena mengena dengan memori pc tu. Sebab selama ini kadang-kadang pc aku tu 'restart' sendiri tengah-tengah game atau program.

Hari khamis lalu rakan-rakan dari Warung Kopi Pak Saber dan Laman Pantun dari MSN communities bertemu di KL Sentral. Bertemu dengan rakan-rakan cyber yang telah lama kukenali. Ada wartawan, Peg. Bank, Doktor, Remisier, Book publisher dsb. Great to know these people. Almost all have own family and share few commons things. This May 11th, we got bowling gathering at KLGCC. Looking forward to that day. :)

No comments: