Friday, January 02, 2004

We always been driven by somebody or something that come across our live. Sometimes it's good to be driven by but at times we tend to forget what are our priorities in life. I am writing this while surfing other regular jurnals from gengjurnal.net . The ideas may be jumping there and here. It's good to read others experience and relate it to our own life. But sometimes we forget that we are a unique individual which has different background and path of life. Try to look things in positive facet. When your mind ignite negative one, try to cover it with another positive thoughts. To be a habitual positive we have to believe first that we want to be positive.

Hmmm.. what am I talking about. I am not sure anymore. See, what others writing got impact to our actions and thoughts.

Hmmm... HAPPY NEW YEAR 2004!

Hari pertama 2004 dihabiskan di Ampang Point, bersama pengantin baru yg dtg dr Kulai. Belanja pengantin makan di Sunfish. Makan fish head kue teow. Mangkuknya semangat betul. Kali pertama makan di sunfish selepas beberapa episod Taste and Travel oleh Ita yang selalu berkunjung ke situ untuk makan tengahari. Tapi kalau hari-hari lunch kat situ, bermangkuk-mangkuk duit habis sebab harga dia tinggi sikit. Kena lah dengan besar mangkuk dan jumlah aji yg diletak dalamnya. Pengantin baru hanya order Penang char kue teow. Dua dua order makanan sama. Amboi.. satu hati nampak. hehehe. Kalau order lain-lain kan lebih romantik. Boleh tukar-tukar makan dan suap menyuap. Luqman nak makan udang, dan dipesan prawn noodle. Datang pesanan dengan dua ekor udang besar jugak di atas mee hoon tu. Luqman hanya berminat dengan udang itu sahaja. Mee nya dihabiskan oleh ibu dan abahnya.

Malamnya makan di luar jugak. Inilah tabiat kami sekeluarga apabila awal bulan. Tak bagus diamalkan untuk jangkamasa panjang kerana ia mengurangkan jumlah simpanan duit di akhir bulan. Mulanya nak makan di Restoran Limau Nipis depan PKNS Bangi sebab nak bagi Ita rasa Limau nipis special yang aku rasa semalam. Memang sedaplah kiranya. Tetapi bila melihatkan ramai orang masih melangut dengan meja kosong dan pelayan dan tiga kali tanya order ke belum tanpa mengambil ordernya, kami pun dengan rela hati berlalu untuk meringankan beban kerja pelayan restoran.

Restoran Cempaka Rimba di PKNS menjadi pilihan. Servis bagus, makanan cepat dan tempat pun selesa. Yang pelik satu sahaja iaitu aku berkain pelekat. Aku dah biasa malam-malam berpelekat tetapi tidak biasa berpelekat di Kompleks membeli belah. Meninjau ninjau dari dalam restoran, jika ada kawan yang sepelekat. Rupanya ada juga, tetapi pakcik yang pulang daripada surau siap dengan baju melayu dan kopiah. Aku hanya pakai t shirt berkolar tanpa kopiah.

Tahun baru. Apa lagi yang baru yea.. setakat ini belum ada. :) Banyak perkara yang menunggu untuk dibereskan di pejabat.

SELAMAT TAHUN BARU

No comments: