Friday, July 04, 2003

Event :
Preparation for the leadership course. Can't really focus coz many disturbances.. phone calls, students, meeting and PDA. Hari ini baru nak finalise PPT presentation tu. Semlm buat background pun ambil masa sikit. Pastu nak susun topik dan isi sesuaikan dengan masa. Mungkin game terpaksa dikurangkan kerana masa tidak begitu banyak. Slot aku dalam 2 jam lebih je. Oh yea.. ice breaking aku belum decide nak buat macam mana. Aku biasa dapat idea tengah2 jalan atau bila dah dekat. Isk.. tak boleh.. kena fikir pagi ni jugak. Nak pergi servis kereta lagi sebelum tengahari. Dah terlebih mileage kereta tu. Kena kejar 'checque' kat account department. Dah masuk bulan ketiga baru nak dapat. Duit claim hospital fees masa Ita kena operasi tahun lepas.

Telefon JAIS tanya pasal perkembangan permohonan naik taraf surau. Telefon penceramah jemputan untuk sesi esok. Nak konpem kan dan mintak nota kalau ada.

Pelajar baru masih ada lagi yang belum menyiapkan borang permohonan pinjaman pelajaran MARA atau PTPTN. Masih ada lagi yang berkunjung untuk mendapatkan pengesahan dokumen dan memeriksa borang.

Hari ini hari terakhir penyerahan pink form. Aku lansung tak hantar. Memang tak de duit nak beli. Tapi ramai orang beli pakai duit orang. Beli saham bagi pihak. Ada yang datang daripada luar untuk beli pink form dan janji kongsi 50-50 keuntungan nanti. Dua hari ni indeks saham memang meningkat. Lebih 700 mata dah. Tapi belum tahu lagi bulan depan (listing bulan ogos nanti). Tengoklah nanti siapa yang kaya. Bos aku ambil sampai RM100 ribu. Banyak duit betul dioarg nih.

Lesson of the day:
Jangan tunggu sampai dah teruk baru nak pergi jumpa doktor. Kalau dah rasa sakit tekak ke, batuk ke.. cepat-cepatlah pergi klinik atau hospital. Karang ia akan semakin teruk dan mungkin kena infection. Macam aku. Tonsil dah merah dan bengkak. Nak telan air liur pun sakit semacam je. Kalau malam hari lagi merana. Sabar je lah. Dugaan Allah ni. Sikit je Allah tarik nikmat yang ada. Aku syukur lagi. :)

Relationship:
Great. Looking forward of spending times at Genting. Luqman dua tiga hari ni dok sebut 'snow..snow' sambil menggayakan aksi bermain baling salji. Mesti ada dia tengok kat tv tu. Sayang Ayang.. :)

No comments: