Thursday, February 27, 2003

Baru selesai kursus pertolongan cemas. Dah dapat sijil dia sekali. Semoga ilmu yang baru didapati ini akan dapat dimanfaatkan.

Peserta sebelah aku hairan kenapa aku catit nota lain macam. Aku guna 'Mind Map' buat nota. Dia tanya aku ada ambil kursus grafik ke? Lawa ke lukisan aku? hehe.. atau dia tak pernah tengok orang buat 'Mind Map'?. Aku rasa jawapan yang kedua itu adalah jawapan yang tepat. Hmmm.. rupa-rupanya ada lagi yang tak tahu pasal 'Mind Map' ni yea. Aku memang dah lama belajar mind map ni dah applikasikan dalam kerja harian.

Malam ni ada ceramah untuk pelajar nak menghadapi peperiksaan. Persediaan akhir sebelum peperiksaan. Aku tak balik dulu kot, singgah rumah Mahzan untuk mandi. Tapi kan aku lupa bawak baju lebih. Terpaksalah pakai baju yang ada saja. Tengah fikir apa perkara yang aku ingin sentuh pada malam ini. Mungkin boleh aku ulaskan tentang faktor fizikal dan mental. Aspek pemakanan dan persediaan mental. Juga aspek pergantungan kepada Tuhan dan ibadah.

Nak pergi baca jurnal-jurnal sekejap...

No comments: