Thursday, March 11, 2004

Aku berjaya mendapatkan ruang masa untuk pulang mengundi walaupun berada di tengah-tengah program orientasi di mana aku dipertanggungjawabkan untuk memimpinnya. Aku akan pulang pada malam Ahad dengan bas dan pulang kembali ke sini pada Malam Isnin. Program hari Ahad akan dikendalikan oleh kawan-kawan yang mengundi di KL. Ita dan Luqman akan tinggal di kampung sehingga hari Rabu. Biarlah diaorg tinggal lama sedikit. Bagi Luqman main-main dengan Husna lama sikit. Tok, tok wan, tok nyan pun dah lama tak jumpa Luqman. Mesti seronok diaorg tu nanti.

UPM panggil temuduga untuk mendapatkan tempat untuk menyambung master di sana. Hari sabtu ini jam 9 pagi di bilik kaunseling A, kata pegawai En. Idris melalui telefon pada petang Selasa lalu. Sesuai sangatlah masa yang diberikan tu. Harap-harap tidak perlu beratur panjang dan habis lambat kerana ada 'roadshow' di PWTC dan aku kena bertugas mulai jam 10 pagi. Pameran pendidikan tahunan anjuran MARA. Kena pula 'booth' yang di depan. Mesti penuh dengan manusia nanti. Kena sediakan lebih banyak brosur kecil.

Semalam Ita muncung sikit sebab aku beli kasut bola adidas dan seluar snails. Tengah-tengah gawat ekonomi pun aku pantas membeli juga. Dahlah dengan pendapatan seorang, nak balik kampung lagi minggu depan. Entah berapa akan habis. Mesti kena hadkan juga. Tapi aku beli kerana nilai belian itu sebenarnya. Harga kasut adidas tersebut memang murah, hanya RM49.00. Biasa dijual dengan harga RM99.00. Tempatnya ialah di PKNS Bangi. Memang tengah murah kerana kedai tu nak habiskan stok kasut yang semuanya saiz besar-besar. 9 sampai 12 saiznya. Tak pernah aku tengok pemain bola di Malaysia pakai saiz tu. Mungkin itu sebabnya dijual murah-murah sebab susah nak jual saiz tu. Ada juga saiz kanak-kanak tetapi agak besar untuk Luqman. Kalau tidak mungkin aku beli juga. Seluar snails tu pulak harganya RM29.00. Tengah tak cukup seluar ni jadi memang wajarlah aku rasa. hehehe.. sabor je lah ya.



No comments: