Wednesday, November 12, 2003

Heboh satu Malaysia! Memang betul seperti yang didengar dari pelbagai sumber. Beratus-ratus *ato' dilahirkan dalam setahun. Memang boleh masuk rekod Malaysia Boleh. Kalau setahun dalam 400 Dato', 5 tahun kita dah ada 2000 lato' kat Malaysia ni. Wah! memang rekod tu. Jadi bos syarikat yang untung juta-juta setiap tahun mesti ada nama lato' depannya kalau tidak tak kena dengan status dan keretanya. Memang ada negeri yang mudah betul nak dapat gelaran tu. Sensitif tak ni yea? Bila tiba hari lahir, beri sumbangan yang patut, pastu tunggu surat sampai tahun depannya. Apa agaknya perkembangan isu ini esok lusa. Adakah istana masih utuh atau eksekutif politik punya cukup kuasa menjinakkannya.

Raya sudah semakin dekat. Majlis buka puasa dah semakin banyak. Minggu ini sahaja ada tiga majlis buka puasa. Semalam ada satu kat *quatorial Bangi. RM48 satu kepala. Makanannya memang semua ada. Semua selera nafsu ada. Kambing panggang sekor, kebab, ikan udang ketam sotong bakar, sate, nasi, itik panggang, udang masak cili, murtabak, roti canai, kuih muih, pelbagai kek, roti jala, buah jambu madu, rambutan dll, aiskrim, air batu campur buat sendiri dan pelbagai jenis minuman. Tak habis lagi tu. Yang disenaraikan adalah yang sempat memenuhi ruang perut yang ada.

Hari ni cuti Nuzul Quran untuk negeri Selangor. KL tak cuti, jadi Ita kerja juga. Tertidur depan tv selepas subuh sampai jam lapan. Ita dah pegi kerja. Lansung tak kejutkan. Ada pesanan SMS je. Banyak jugak kerja nak dibuat hari ni. Kerja ISO masih belum siap sepenuhnya. Tengahari nanti nak ke klinik homeopati nak hantar Luqman. Komputer kat rumah masih kong dan perlu diinstall balik windows xp nya. Baru teringat! aku kena cari vga driver utk motherboard tu.

Let's do it!



No comments: