Friday, November 21, 2003

Catatan terakhir sebelum bercuti raya selama lebih kurang seminggu. Mengikut fikiranku, masa terbaik untuk bertolak balik kampung ialah pada pagi Ahad, selepas Subuh. Lebih kurang jam 5.40 pagi. Nak mengelakkan kesesakan di bandar Karak kalau bertolak malam hari selepas terawikh. Lagipun lepas terawikh penat dan cepat mengantuk. Kurang sesuai untuk perjalanan jauh.

Aku masih belum beli apa-apa untuk diri sendiri dan Ita. Seluar Luqman pun belum dibeli lagi. Mungkin hari Sabtu ini akan keluar untuk membeli sedikit keperluan raya.

Hari Jumaat yang sedikit suram dengan hujan di pagi hari. Semalam berlansung majlis berbuka puasa bersama-sama dengan kakitangan prota*co berhad. Aku dipertanggungjawabkan untuk memimpin solat berjemaah dan solat terawikh. Aku buat sebaik mungkin. Kalau diikutkan seniority, ramai lagi yang lebih senior tapi mereka naik lambat ke surau dan duduk saf belakang. Dalam jawatankuasa surau, aku diletak sebagai imam 3. Imam pertama pergi umrah. Imam kedua dah balik kampung. Tinggallah imam 3 takde pillihan :)

Ramai dah balik kampung hari ni. Pejabat pun dah suasana cuti. Ramai orang sudah mula bercuti terutama yang kampungnya jauh. Hmmm... akhir kata
Selamat Hari Raya Aidilfitri dan Habiskan terawikh yang hujung-hujung ni. Mungkin kita akan bertemu dengan lailatul qadar.


No comments: