Wednesday, May 05, 2004

Cuti panjang minggu lepas dihabiskan kebanyakan di rumah sahaja. Keluar rumah pada hari Isnin ke majlis kahwin adik Muaz di Bandar Sunway. Tapi ada cerita kelakar mengenainya. Pada hari Ahad, kami bertiga keluar dengan membawa kad jemputan tersebut. Pusing punya pusing, sesat juga. Sesat di jalan yang sama semasa nak pergi kenduri kahwin Muaz beberapa tahun lepas. Yang jadi kelakarnya apabila sampai ke tempat tersebut, kelihatan beberapa orang lelaki sedang menaikkan khemah. Lalu kad jemputan tersebut dirujuk. Aku dan Ita ketawa besar kerana tidak perasan tarikhnya ialah hari esok bukan hari Ahad. Asyik tengok peta jalan tak perasan tarikh majlis.

Sementelaah sampai di Sunway, kami singgah di IOI Summit. Pertama kali sampai ke sana. Sampai di sana terus ke McD untuk makan tengahari kerana ingatkan boleh makan kenduri kahwin tetapi silap tarikh. Sambil makan sambil gelak. Luqman pun ikut gelak sama-sama. Pusing-pusing sekitar summit. Lepak dekat Toy City tengok budak2 main kereta Tamiya. Sambil makan sotong giling original. Aku tengok-tengok model motorsikal idaman kalau-kalau harganya murah. Tapi harga sama je. Bercakap dengan seorang Cina lelaki yang sedang mencari model Honda Goldwing. Tak ada jenama Tamiya tapi ada yang sudah siap. Plastik model. Bila dibelek, kualiti tidak memuaskan. Katanya dia sedang mencari model goldwing ini kerana dia baru membeli motorsikal tersebut.

Dalam hatiku berkata , " isk isk.. aku teringin nak beli model sebab tak mampu yang beli yang betul, tapi dia nih dah beli yang betul baru nak cari model". Sabar je lah. Dah dia banyak duit kan. Kalau aku lah, aku tak beli goldwing, aku lebih suka Ducati 996 atau R6 atau ZX-9. Cehh.. nafsu besar, mampunya tidak. Model Tamiya pun tak mampu nak beli. Inikan nak beli yang betul punya. hehe.. bukan tak mampu tapi Ita tak bagi. (tak mampulah tu.:)


Hari dah hujan, mintak-mintak Ita ingat nak tutupkan cermin kereta. Janganlah tidur senyap. .....

No comments: