Thursday, June 03, 2004

Puas hati dengan hasil kerja pada Ahad lepas. Semalam pergi cetak gambar pengantin yg sudah diubahsuai dengan photoshop bagi kesan lembut(soft effect) dan tandatangan hak cipta. Mesin di warta hanya boleh print saiz 10X12. Tiada pilihan tetapi menurut. Hajat hati nak cetak saiz lebih besar supaya sesuai digantung di dinding. Mungkin lain kali dan lain kedai. Kemudian bergegas ke pkns untuk 'frame' kan gambar tersebut. Pilih kerangka yang nampak cantik dan mahal. Mmg agak mahalpun. 6 kali ganda harga cuci gambar tersebut. Tak kisahlah sebab nak hadiahkan kepada kawan baik.

Sedang mencuba-cuba dengan Nikon F80. Aku jatuh cinta dengan kamera ini. Sangat sesuai dan selesa apabila memegangnya. Kena hafal semua function yang ada. Jauh berbeza dengan F50d lamaku. Sedang berkira-kira nak menambah koleksi kanta kamera. Nak kena mintak kelulusan menteri dalam negeri dahulu rasanya.

Budak-budak tengah cuti tiga minggu. Aku masih jugak sibuk dengan program orientasi untuk pelajar baru yang akan mendaftarkan diri pada 19 dan 20 Jun ini. Esok dah cuti separuh hari sebab akan ke JB untuk majlis perkahwinan adik ipar. Kemungkinan besar akan di Singapore untuk membeli beg kamera. Aku akan 'cover' majlis pernikahan dan bersanding pada hari Ahad nanti.

No comments: