Wednesday, June 09, 2004

Kjg - Kulai - JB - Singapore - Parit Sulong - Kjg

Perjalanan daripada petang Jumaat hingga jam 9.00 mlm Selasa. Panjang kilometer dan tebal duit yang dihabiskan. Kopak poket dua-dua belah. Namun perjalanan yang wajib dijalani kerana tanggungjawab kepada keluarga dan adik beradik.

Majlis perkahwinan adik bongsu isteriku. Mendapat jodoh dari Tmn Daya, JB. Bekerja di tempat yang sama iaitu UTM.Skudai. Berkumpul pada Jumaat malam di Kulai. Riuh dan meriah apabila semua adik beradik dan keluarga berkumpul.

Berpenat-penat masuk Singapura nak cari beg kamera yang best. MAsuk melalui keretapi dari Kulai. Dan lambat masuk, kedai tutup awal. Jam 7 sudah siap tutup. Terpaksa beli dari kedai lain. Mahal sikit harganya.Belikan ita handphone, gantikan motorola yg dah rosak. Beli kat woodland.

Kebetulan meraikan hari lahir abang ipar pada hari ahad, semua pergi ke Danga Bay. Punyalah susah nak masuk dan parking. Penuh dengan manusia. Naik keretapi ramai2.15 orang semuanya.

Singgah dikg di parit sulong. utk mengisi bonet kereta dengan rambutan dan durian percuma. buah terlalu banyak, sehingga dijual dgn harga rm0.30 -0.50 sekilo. Tak tahan bau begitu kuat sekali walaupun dan beli pewangi baru.

Sampai rumah, ajak kawan2 kenduri durian. 5,6 orang je yang dtg. Ada lagi 7-8 biji. Letak kat luar je. bau kuat sangat. Pengantin baru singgah, transit utk ke Pangkor esok utk bulan madu. Sempat pergi makan sate hj. samuri.

Kerja tengah banyak sampai tak tahu nak mulakan yang mana. Akhirnya mulakan dengan taip blog ni. :)

No comments: