Friday, May 30, 2003

Dua tiga hari ni aku rasa amat cemas sekali apabila tiba jam tujuh petang. Macam adrenalin aku bertambah banyak dalam saluran darah. Jam tujuh lima belas lagi bertambah cemas jadinya. Rasa serba tidak kena. Aku tidak boleh duduk setempat. Seakan seorang suami sedang menunggu isterinya melahirkan anak.

Jam tujuh aku terpaksa duduk di depan tv menghadap saluran 15 AXN menonton Samurai X. Dulu aku tidak sempat nak ikut cerita ni. Dua tiga hari lepas Kenshee tengah nak berlawan dengan Shishio sihantu bungkus tu. Cerita dia pulak dua siri sekali. Pukul tujuh sampai pukul lapan. Memang cemas kerana pada masa yang sama adik aku tengah tengok Juana's Miracle kat ntv7. Tukar-tukar masa iklan. Cemas betul aku takut terlepas aksi-aksi yang bermakna dalam pertempuran hebat itu. Semalam aku bancuh horlick depan tv untuk buka puasa. Ita hanya geleng kepala. Mujurlah aku berjaya pujuk Luqman supaya tengok sama Samurai X ni. Walaupun dia tak paham dan kurang sesuai dengan umurnya. Tetapi dia gelak masa tengok aksi muka kelakar kartun jepun yang tiba-tiba jadi mulut besar atau mata kena pangkah tu. Semalam barulah lega sebab Kenshee dah berjaya mengalahkan Sishio.

Jam tujuh lima belas aku lagi gelabah kerana nak pergi ke surau. Kalau aku tak de kan.. kuranglah jemaah surau tu. Terkadang jugak, kena jadi imam terjun sebab imam tetap tak datang. Biasanya kalau hari hujan. Pastu gelabah lagi nak balik rumah. Sambung tengok Samurai X. Hehe.. Sabar je lah yea. Ita masih juga mengelengkan kepalanya. Macam budak-budak katanya. Tapi kartun tu bukan untuk budak-budak. Kartun tu kartun orang dewasa. Siap ada pasukan khas yang merangka strategi pertarungan dalam setiap episod. Berlatarkan sejarah Jepun pulak tu. Betul ke salah sejarahnya tak tahulah aku.

* Sapa-sapa nak tahu jenis personaliti masing-masing leh email atau bagi nama kat guestbook. Menarik jugak... :D

No comments: