Saturday, July 17, 2004

Bertolak pulang ke Kuala Lumpur lebih kurang jam 10 pagi melalui jalan Jerangau Jabor. Perjalanan melalui kawasan hutan dan ladang. Tiada lansung permandangan pantai dan pokok kelapa seperti jalan yang biasa dilalui melalui Dungun, Kemaman dan Kerteh. Memang dirancang perjalanan sedemikian untuk memberikan keselesaan sepenuhnya kepada Ita yang masih kurang selesa bila menaiki kereta. Namun diteruskan juga kerana ongkos dan tidak mahu membebankan orang tua di kampung untuk menjaga urusan harian.

Keluar dari Jabor terus memasuki jalan biasa ke Kuantan. Teringat pada seorang kawan yang sudah lama tidak ditemui yang bekerja di Kuantan. Rupa-rupanya rumahnya di sebelah pelabuhan Kuantan yang telah ditinggalkan di belakang. Mungkin lain kali sepakat kami. Kami teruskan perjalanan ke Kuala Lumpur selepas berhenti di kawasan rehat sebelum Kuantan.

Enam gulung filem yang sudah dicuci minggu lalu agak memuaskan. Gambar motorcross dan permandangan semasa di Terengganu. Boleh lihat di http://engku.fotopages.com

Email dari Ukhwah.com juga masih lagi rancak mungkin kerana pelajar2 baru memasuki IPT2 di seluruh tanahair dan menghadapi banyak masalah penyesuaian diri dan persekitaran baru. Sedaya cuba untuk dijawab secepat mungkin.

No comments: