Thursday, July 01, 2004

Berpagi lagi bertolak ke Kuala Pilah dengan kereta Putra kawan Photomalaysia, Rashidi dan Ted. Pertama kali outing geng photomalaysia dan pertama kali mengambil gambar dalam kategori 'motorsport'. Sampai di Gentam Adventure Park lebih kurang jam 10.45 pagi. Sudah bermula perlumbaan pertama. Meniti di kawasan pagar trek kering dan agak panas untuk mencari sudut yang terbaik.

Aku ikut je si Ted sebab tak de pengalaman lagikan. Semua di depan mata dalam jarak yang agak dekat. Aku tukar lense hampeh 70-210mm Sigma. Terkial-kial nak fokus subjek yang agak laju dan ke hulu dan ke hilir. SiTEd pakai prime lense 300mm Nikkor. Tak konfiden macam mana gambar dia nanti. Hasilnya di sini .

Cuaca memang panas dan terik. Kuala Pilah memang sudah terkenal dengan cuaca sebegitu. Penatnyer boleh tahan ke hulu ke hilir nak mencari tempat yang paling best ambil gambar. Aku hanya ada 4 gulung filem. Ada dua lagi untuk indoor potrait. Sampai petang, memang habis empat gulung filem. Kalau ada lebih pun mesti habis jugak.

Esok malam, balik kampung Terengganu. Kebetulan ada motorcross di Tasik Kenyir. Memang sesuai betul lah tu. :)



No comments: