Tuesday, August 05, 2003

Event:
Masih cuba mengatur beberapa meeting penting tetapi susah nak dapatkan kehadiran orang-orang besar dan penting. Minggu ini ramai yang sibuk kerana urusan penyeneraian syarikat ke papan utama, BSKL pada minggu depan. Hari Khamis ini pula dibuat majlis jamuan dan doa selamat. Petangnya ada pesta durian di dewan besar. Rasanya setiap tahun diadakan pesta makan durian ni. Walaupun pesta tetapi tidak rasa puas makan kerana jumlah staff terlalu ramai dan kita segan nak laju-laju kan tangan mengambil banyak. Lebih suka beli sebiji dua yang betul-betul elok dan makan kat rumah. Ita biasa makan seulas dua sahaja manakala Luqman lansung tak makan.

Oh Ya! Semalam hari pertama Luqman masuk ke tadika Nury di Keramat. Kelakar cerita hari pertama Luqman di sana. Sudah terbiasa ibunya dekat dengannya, maka memerlukan sedikit masa untuk berpisah. Asyik memanggil ibu...ibu. Masa makan pun tak berapa nak makan dan masa tidur tengahari dia enggan tidur bersama rakan-rakan yang lain seramai 45 orang itu. Dia duduk di atas tangga dan tertidur di situ. Sudah diajak oleh pengasas tetapi enggan. Sampai Ita sampai ke sana pada lunch break untuk mengambilnya. Habis berpeluh badan dia. Kesian sungguh mendengarnya. Peringkat nak menyesuaikan diri dengan suasana baru.

Sepatutnya di sana sampai petang tetapi agak sukar untuk Ita nak mengambilnya pada petang kerana jalan di kawasan keramat itu agak sesak pada waktu petang. Selepas tengahari diletakkan di nursery lamanya. Sebelah pejabat Ita. Sampai ke rumah Luqman masih tidur dalam kereta. Penat betul agaknya hari pertama ke tadika. Angkat letak di depan tv dan masih lelap mata dia.

Cik Siti baru balik dari Terengganu, membawa hadiah dari Cik Wati(Mak Ngah). Terus luas matanya bila tengok VCD Power Rangers bila balutan hadiah dibuka. Lalu ditanyanya "cepatlah abah.. bila cerita ni nak habis, man nak tengok power rangers ni". "Dah nak habis ni Man, tapi lepas ni Man kena mandi dulu dan solat, lepas tu baru boleh tengok.". Alhamdulillah dia faham dan ikut.

Malamnya entah macam mana terkeluar idea dari Ita nak tuliskan nama Luqman pada baju tadikanya yang baru. Terus bergegas ke PKNS berdua. Luqman asyik menonton Power Rangersnya ditemani oleh Cik Siti. Order jahitkan nama luqman pada dua t shirt dan seluar treknya. Esok baru siap.

Rasanya aku nak bukak satu laman khusus untuk tips belajar dan panduan untuk pelajar sekolah dan ipt. Tengah usahakan ni...

No comments: