Friday, August 15, 2003

Event :

Banyak program pada bulan Ogos sampaikan tidak terkira jam dan hari yang berlalu. Ramai lagi sedang sibuk dengan saham.

Sekarang ini sibuk dengan sambutan kemerdekaan peringkat kebangsaan yang akan diadakan julung-julung kalinya di Putrajaya. Pihak Kolej telah berjanji akan menghantar 40 orang pelajar, bersama-sama kumpulan IPTS seramai 200 orang. Satu kontinjen seramai 1000 orang daripada IPTA, Politeknik dan Kolej komuniti. Setakat ini belum cukup pelajar 40 orang ni. Bukan senang nak cari pelajar yang nak menyertai kerana terpaksa menghadiri latihan sebanyak 6 kali. IPTS lain lagi bermasalah kerana ada yang sedang bercuti dan ada yang tengah musim periksa.

Tadi kami berkumpul di Institut Bahasa Melayu di Lembah Pantai. Bersebelahan pusat matrikulasi UIA yg lama. Tempat aku mula jejak Kuala Lumpur 12 tahun yang lalu. Banyak perubahan yang aku lihat. Tempat yang banyak menyimpan kenangan dan kukutip pengalaman berharga di sana.

Aku jumpa hanya pegawai daripada Sedaya Kolej. Amoi namanya Wong Li Sian, bertugas sebagai coordinator sekretariat rakan muda. Yang lain tak nampak muka. dapat lihat tahap komitmen yang diberikan kepada Jabatan Pendidikan Swasta. Memanglah kalau diikutkan notis penglibatan dalam program ini dikeluarkan agak lewat. Hanya pada hari Rabu lepas.

Lepas ni akan ada 6 sesi latihan bermula seawal jam 6 pagi. Aku rasa aku kena mintak tolong pegawai lain kerana tidak mungkin aku boleh memberi komitmen sampai hari merdeka kerana aku terpaksa balik ke terengganu kerana adik aku akan bertunang pada 31hb Ogos tersebut.

Broadband line down tak tahu sebab apa. Ni aku guna modem je...

No comments: